top of page
חיפוש

בטחון עצמי

"למעשה אמי הראתה לי הכל. היא הייתה כאן הרבה בשבוע הראשון ולימדה אותי מה שצריך". היא ציינה במהלך השיחה שלנו.

תוך כדי שהיא מניקה היא שואלת: "אני מחזיקה אותו נכון? את חושבת שהוא אוכל מספיק?"

תוך כדי החלפת החיתול היא מבקשת שאלווה אותה ואראה אם היא מחטאה את הפופיק היטב, ואם החיתול לא לוחץ מדי.

לקראת פרידה היא מבקשת "את יודעת מה, אולי תראי איך אני רוחצת אותו? בזמן האמבטיה הוא כל הזמן בוכה".


אז נכון. בהחלט כדאי להיעזר במישהו מנוסה בימים הראשונים שידריך וייעץ. אבל זה עדין לא תמיד מקנה בטחון עצמי. הביטחון נרכש עם הזמן ועם ליווי נכון.

כשנעזרים במישהו, הדרך הכי טובה ללמוד היא שאתם תבצעו הכל בעצמכם, והוא רק יהיה לידכם ואם צריך יעיר ויתקן. לא יעבור זמן רב עד שתצחיק אתכם המחשבה שפעם לא ידעתם איך לעשות זאת, או שחששתם מזה.


למעשה, כשאני מלווה הורים לאחר לידה, המטרה שלי היא להשאיר אותם במצב שלא יזדקקו לי יותר.


bottom of page